Vážení zákazníci, náš e-shop funguje bez jakéhokoli omezení. Více informací naleznete v záložce AKTUALITY.

Tony's Chocolonely

tonys chocolonely

Tony's Chocolonely (založena 29. listopadu 2005, zakladatel: filmový producent Teun van de Keuken) je holandská cukrářská společnost zaměřená na výrobu a prodej čokolády, která se důsledně řídí spravedlivými obchodními praktikami, silně oponuje otroctví a dětské práci tím, že spolupracuje s obchodními společnostmi v Ghaně a Pobřeží slonoviny. Nakupuje kakaové boby přímo od zemědělců, poskytuje jim spravedlivou cenu jejich produktů a bojuje proti zneužívání.

Tony's Chocolonely nejsou obyčejným výrobcem čokolády. Jejich primárním cílem není finanční úspěch. Jak je uvedeno na každé čokoládě, jejich cílem je „směřovat ke 100% čokoládě bez otroků“ (slave-free).

Sustainable Brand Index™ v roce 2019 oznámil, že Tony's Chocolonely je nejudržitelnější značkou Nizozemska. 

 

HISTORIE

Historie Tony's Chocolonely je pozoruhodná. V roce 2002 investigativní novinář holandského televizního pořadu „Keuringsdienst van Waarde“ Teun Kitchen zjistil, že ani jeden z výrobců čokolády, kteří podepsali Harkin-Engel protokol (mezinárodní dohoda, která měla za cíl ukončit dětskou a otrockou práci při výrobě kakaa), nedodržují ustanovení dohody uzavřené v roce 2001. To znamená, že nemohl najít jedinou čokoládovou značku, která by zaručila, že v celém dodavatelském řetězci není zapojena žádná dětská práce ani vykořisťování zemědělců, kteří pracují daleko pod hranicí absolutní chudoby.

Rozhodl se tak vzít věci do vlastních rukou tím, že se nahrál při konzumaci 17 tabulek čokolády a následně tuto nahrávku předal k soudu za vědomé nakupování ilegálně vyrobeného produktu. Přesvědčil i 4 čtyři zástupce kakaových plantáží, kde pracovali děti jako otroci, aby v případu svědčili proti němu samotnému. Případ byl však zamítnut, protože byl mimo holandskou jurisdikci.

Když žádná ze společností, které zkontaktoval, neukázala zájem na výrobu čokolád odlišným způsobem, začal vyrábět svou vlastní čokoládu. V listopadu 2005 uvedl na trh mléčnou čokoládu v alarmujícím červeném balení nesoucí štítek „100% slave free“ (vyrobenou zcela bez otrocké práce).

V roce 2010 do svého portfolia přidali mléčnou čokoládu s lískovými oříšky. V témže roce tržní podíl značky překonal v Nizozemsku 4,5%.

S rostoucí výrobou se společnost rozhodla v roce 2015 rozšířit své podnikání do Spojených států a otevřela první mezinárodní kancelář v Portlandu a Oregonu.

S obratem 70 milionů € je Tony's Chocolonely nyní největší čokoládovou značkou v Nizozemsku s podílem na trhu kolem 19% a nárůstem o 27% ve srovnání s rokem 2018. 88% jejich prodejů je v Nizozemsku, ale rychle se rozšiřují a v současné době jsou jejich čokolády dostupné ve 22 zemích. Mimo jiné například v USA, Velké Británii, Švédsku, Finsku, Norsku, Kuvajtu a v Tokiu.

Naše nabídka čokolád od Tony's Chocolonely ZDE.

 tonys chocolonely bar

"Crazy about chocolate, serious about people." (slogan společnosti)

Každá z čokolád (krom limitovaných edic) od Tony's Chocolonely je takto nerovnoměrně rozdělena. Dle jejich názoru nedává smysl čokoládu rovnoměrně dělit na kostičky, protože v čokoládovém průmyslu je tolik nerovnoměrností. Takto netradiční kousky připomínají svým čokoládovým přátelům, že zisky v čokoládovém průmyslu jsou nespravedlivě rozděleny. (A pokud jste si toho nevšimli, dolní pruh představuje rovník. Kousek výš je Guinejský záliv, zleva do prava je Pobřeží slonoviny, Granu, Togo a Benin, Nigérie a část Kamerunu).

 

Oficiální webová stránka: https://tonyschocolonely.com/nl/nl

Zdroj: www.tonysopenchain.com, www.sb-index.com, www.forbes.com, Jeroen Kraaijenbrink

 

Doporučujeme shlédnout seriál Rotten z produkce NETFLIX (2.řada díl Bitter chocolate https://www.netflix.com/cz/title/80146284)

a přečíst Washington post: https://wapo.st/2OImu9T?tid=ss_mail

Přidejte si také do košíku